Drie weken chaos - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cecile Zweverink - WaarBenJij.nu Drie weken chaos - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cecile Zweverink - WaarBenJij.nu

Drie weken chaos

Blijf op de hoogte en volg Cecile

18 September 2016 | Australië, Byron Bay

Tja 3 weken chaos hoe ga je dat beschrijven in een blog? Haast niet mogelijk... Zit nu in Byron Bay in de lobby van ons hostel. Er lopen hier allerlei mensen langs van cowboys tot surfers en dronken lui op blote voeten.

In mijn eerste week had ik een intro week in Sydney. Hele week vol met activiteiten van varen met een catamaran tot sandboarden. Leuke mensen ontmoet uit Amerika, Duitsland, Canada en Engeland. Dacht je net dat je hier komt om je Engels te verbeteren kom je twee Nederlandse meiden tegen.. He wat een pech... Geintje natuurlijk, heerlijk om soms toch even nederlands te praten tegen Eva en Kira. Ook heeft dat toch een beetje een gevaar. Zie je een knappe vent lopen en denk je mooi in het nederlands los te kunnen gaan met je uitspraken, niet dus. Ook zijn er hier natuurlijk meerdere Nederlanders, ook dat hebben Eva en ik al ondervonden.

Het uitgaan is Sydney is net zo leuk als dat het duur is, super dus!! Onder het eerste hostel waar ik verbleef zat een club, perfecte combi dus. Na een week Sydney ben ik op surfkamp geweest voor 5 dagen. Toch echt wel een must, leren surfen als je in Sydney bent. Een enorme drama queen als dat ik ben natuurlijk was het water toch echt wel hééél koud de eerste keren. Beetje schreeuwen en klagen hier een daar hoorde er bij. Onze surf instructeurs vonden het wel mooi meiden die truffels namen en de hele dagen wiet roken? Wij wisten nergens van, maar ja als je Nederlands bent is dat toch wel normaal wordt er dan gezegd? Na het avond eten gezellig met de Amerikaanse meiden Nederlandse tijdschriften gelezen. Ik ontmoet ze over 3 dagen weer en dan zetten we de cursus Nederlands zeker weer verder haha! De surfers daar hadden het 'perfecte' leven. Beetje drinken, surfen en eten. Niks mis mee. Echter had ik dat leventje wel gezien na 5 dagen. Ik verlangde weer naar de stad en we gingen terug naar Sydney. Hele weekend gefeest en uitbrakken in het park, op en top genieten.

Ook ondervonden dat niet alle kamergenoten even leuk zijn. Oude smerige mannen en snurkende dronken meiden. Nep haren, make up en chips all over the place. (Gelukkig ben ik zelf ook niet zo netjes...) Lang leven de uitvinding van het slaapmasker en niet passende oordoppen.

Na een weekend Sydney op de bus gestapt richting Barington Tops. Terwijl jullie in Nederland met 30 graden zaten zat ik bij de openhaard met uitkijk op een rivier wat vol stroomde met regen water. Maar ons lekkere weer komt nog wel denk ik dan maar :) Ook een dag in een hotel geslapen wat een genot! In deze dagen ook geraft op zee beetje gillen hier en daar en golven 'pakken'. Toffe ervaring!

Maak zoveel mooie dingen mee hier en zie gave dingen! Gister ochtend uitbrakken op een kajak om walvissen en dolfijnen gedag te zeggen. Op een paar meter afstand ze mogen bekijken toch wel beste manier ooit om van je kater af te komen. De avond ervoor op tafels gedanst ipv op de grond, alles is hier mogelijk? De jurkjes toch maar even in de backpack laten liggen.
Byron Bay is een klein hippie stadje aan het strand. Het is vol met vintage winkeltjes en reisbureaus. Echter is het voor de Australiërs een weekje jongeren vakantie en is het hippie stadje in de avond omgetovert tot een zuip festijn. Logisch dat ik me wel thuis voel hier!!

Tot vrijdag in Byron Bay en dan door naar Brisbane. Dan toch wel tijd om werk te gaan zoeken daar want het leven is niet één groot feest natuurlijk. Gek genoeg kan ik niet wachten om daar nieuwe ervaringen op te doen!

Kan niet garanderen dat ik weer snel een nieuw blog erop zet want ja heb wel heel veel leuke dingen te doen hier en de Wifi beschikbaarheid valt vies tegen.

Het kan trouwens zijn dat als je me appt dat hij niet verzend dat komt , omdat ik een nieuw nummer heb. Nieuwe nummer is: +61 405 990 368

Liefs vanuit Byron Bay!!!!

  • 19 September 2016 - 11:27

    Joyce:

    Hi Cecile,
    Toch altijd leuk om weer iets van je te lezen en hierdoor te weten dat je het goed gaat! Veel plezier nog en veel succes straks met het zoeken naar een leuke job.
    Het leven in Nederland gaat gewoon zijn gangetje, wel nog steeds erg mooi weer. Ook genieten dus!
    Afgelopen zaterdag even langs de Wijntoren met je moeder om de fooi van jou op te halen (-: en toen lekker wezen uit eten in Zutphen bij Uffies. Niet van jou centen hoor!!
    Tot horens maar weer. Liefs uit Lochem. Joyce

  • 19 September 2016 - 13:36

    Wilja En Peter :

    Hey Cecile
    Wij horen het wel; je hebt het geweldig naar je zin!
    Hoop dat je snel een baantje vindt wat naar je zin is.
    Veel succes daar mee en veel plezier!
    Veel liefs Peter en Wilja

  • 26 September 2016 - 20:40

    Dick En Reina:

    Hey Cecile,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Al veel leuke sportieve dingen gedaan en leuke en minder leuke mensen ontmoet.
    Wij hopen dat je een leuke job naar je zin vind.
    Ook dat je nog vele verhalen op de blog zet, zodat wij je kunnen volgen wat daar allemaal
    ziet en geniet.
    In Borculo alles goed, Lianne krijgt al echt een mooi buikje,
    Veel succes en plezier daar.
    Veel liefs Dick en Reina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Cecile

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1055
Totaal aantal bezoekers 3084

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 28 Mei 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: