Een letterlijk warm welkom in Syndey - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Zweverink - WaarBenJij.nu Een letterlijk warm welkom in Syndey - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cecile Zweverink - WaarBenJij.nu

Een letterlijk warm welkom in Syndey

Blijf op de hoogte en volg Cecile

28 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Hi!
Het is hier nu 12:11 PM en bij jullie dus 16:10AM, toch wel een klein tijdsverschil van 8 uur...
Ik ben vrijdag 26 augustus vertrokken vanaf Amsterdam naar Dubai. De eerste vlucht was prima te doen en duurde ongeveer 6 uur. Ik kwam om 6:45 lokale tijd aan. Om 9:30 lokale tijd zou het vliegtuig vertrekken richting Sydneyi. Toen we allemaal in het vliegtuig zaten kregen we een melding dat de airco van het vliegtuig kapot was en er iemand moest komen om het te repareren. Drie uur later konden we dan eindelijk vertrekken om door te vliegen naar mijn eindbestemming: Sydney!! Ik heb de hele vlucht lekker films gekeken en de Kardashian familie heeft mij vermaakt. Ook viel mij op dat je op hele rare momenten eten kreeg. Dan heb ik het over je ontbijt 2:00 AM (Australische tijd), kip kerrie om 23:30 in de nacht (Nederlandse tijd), of natuurlijk een lekkere wrap zure room en tomaat om 5:00 AM.
Eenmaal aangekomen in Sydney en mijn backpack opgehaald had ik eigenlijk wel zin in een goeie maar vooral lekkere maaltijd van de Mac Donalds. In Sydney was de lokale tijd 7:00 AM en gingen mijn gedachten zich hier op aanpassen. Geen Mac Donalds maar wel een heerlijk dropje in de shuttle bus richting mijn hostel.
De bus stopte en de bacpacks moesten snel gepakt worden. Echter was dit geen 123 klusje voor mij en was mijn backpack van 14,9 kg voor eventjes een lastpak i.p.v een backpack.
Om 11:00 kon ik de kamer op en zag ik dat er twee oudere jongens op de kamer nog lagen slapen. Ik heb mijn spullen in de locker gelegd en ben gaan douchen. Om na deze douche lekker te relaxen en bij te slapen. Wanneer ik mijn locker wilde openmaken vroeg ik mij toch af waar mijn sleutel nou was? Nou gelukkig had ik nog een extra sleutel... Maar laat die nou net in die dichte locker liggen. Wat nu...
Mijn kamergenoten werden wakker en hielpen mij met het zoeken van dat kleine nare maar o zo belangrijke sleuteltje.
De enige optie was nog naar de receptie stappen en vragen of ze hem wilden openbreken. De jongen complimenteerde mij om mijn record en liep mee met zijn knijptang. Toen we in de lift stonden maakten mensen grapjes of hij met die knijptang een bank ging overvallen. De jongen en zei: "nee iemand is haar sleutel kwijt en heeft de reserve er nog inliggen, ha ha". Ja toch wel een beetje dom...
Het slot werd opengebroken en ik had mijn reserve sleutel weer, die ik natuurlijk nu ook weg kon mikken want geen waarde meer had.
Eindelijk kon ik lekker gaan liggen en wat slaap inhalen. Het avondeten heb ik maar overgeslagen en ingewisseld voor een snelle jelle kruidkoek hmm.

Ik zit nu op de computers in de lobby en word bijna van mijn kruk getrild door de discotheek die hier beneden zit. Voor mij nog eventjes geen feest, maar dat komt vanaf morgen wel! Ik merk dat ik tijdens het schrijven al de neiging heb om dingen te schrijven in het Engels, toch wel een gek idee.

Wil ik net aflsuiten met mijn blog gaat het brandalarm af. Niemand komt in beweging, maar blijft gewoon lekker rustig zitten. Ik blijf dus ook gewoon rustig doorschrijven. De brandweer komt even langs maar ik blijf gewoon rustig doorschrijven.
Toch besluit ik nu de computer maar af te sluiten en even te kijken wat er aan de hand is. Letterlijk een warm welkom in Sydney!!

Liefs Cecile

  • 28 Augustus 2016 - 17:27

    Reinie Schoot:

    Lieve Cecile fijn dat je er bent! Nog even bijslapen en het begint voor het echie!
    Geen sleutels meer kwijtraken haha.
    Blijf je volgen liefs x

  • 28 Augustus 2016 - 19:05

    Hetty Gast:

    Hallo Cecile, je bent nu op je bestemming, en het is niet saai ( sleuteltje en brandalarm)en je bent nog maar net 2 dagen op pad. Op naar je volgende verslag. Groetjes van ons

  • 28 Augustus 2016 - 19:53

    Nienke Visschers :

    Ha Cecile, fijn dat je een goede reis hebt gehad! Heel veel plezier daar en sleutels zul je nu wel niet meer kwijt raken ;)
    Groetjes uit Zutphen!

  • 28 Augustus 2016 - 20:01

    Debby:

    hahaha... de kop is eraf!. Veel plezier en liefs van ons

  • 28 Augustus 2016 - 22:23

    Joyce:

    Hey lieverd, genoeg te beleven met jou, leuk om te leze, maar let wel op, daar geen redder (moeder) in de buurt! haha! Veel succes en plezier aankomende week tijdens je introductieprogramma. Dikke knuffel van ons.

  • 29 Augustus 2016 - 07:42

    Timo:

    Ah zo leuk! Heek veel plezier en succes natuurlijk!

  • 03 September 2016 - 12:04

    Patricia Gorter:

    Hai lieve Cecile,
    Super leuk verhaal ! Ja..tijdens reizen kom je af en toe met gekke, onhandige, hilarische situaties in aanraking

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Cecile

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 3082

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 28 Mei 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: